2 steg från Paradise

2 steg från Paradise/Slottskogsvallen 4e juni

Detta är seriöst något som jag har funderat på att tatuera in. Jag tycker att tatueringar kan vara jättecoola, och jag är lite sugen på att göra en själv, men då måste jag ha en genomtänkt idé först känner jag. Det är nuförtiden mer unikt att INTE tatuera sig än att göra det, och du ska ändå ha din tatuering hela livet. Visst man kan ta bort tatueringar med laser, men varför skulle man göra det med något man faktiskt valt att märka sig med? Jag vill att den ska betyda något för mig. Något jag ska kunna hämta kraft ifrån, något som vägleder mig. Nu är jag mest inne på att skriva "2 step från Paradise" på insidan av ankeln. Jag har i sommar träffat två stycken som har mindre tatueringar där, och det är ett ganska okomplicerat ställe. Du måste inte visa någon om du inte vill. Du kan se din tatuering varje dag. Fast det gör nog väldigt ont att göra en tatuering där, i och med att huden är så tunn där.

Den första jag träffade där hade skrivit "Bring me that Horizon", den andra hade ett jättefint litet ankare. Två coola seglingsbrudar såklart. Anledningen till att jag vill skriva just "2 steg från Paradise" är inte bara att jag såklart älskar Håkan, att jag älskar hans musik eller att 2 steg från Paradise är ett genialiskt album musikaliskt sett. Den verkliga anledningen är att påminna mig själv om att ingen kan vara perfekt, inte ens jag. Att det inte är så långt till vad vi kan se som himmelriket på jorden. Att jag är underbar som jag är, och att jag aldrig ska ge upp.
För att jag aldrig tänker sluta le, eller få folk att le.



Kommentarer
Postat av: Adam

Skaffa en Rise Against tatto vetja, mycket fräschare!

2011-10-01 @ 00:37:25
Postat av: sofia

fräscht!

2011-10-20 @ 09:57:09
URL: http://sofiatojjjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0