Man måste känna att man lever...

Om livet vore lätt, skulle man känna av sina medgångar då?
Om allt bara flöt på, vad har man att kämpa för?
Om smärta inte fanns, när skulle man vara tillfreds?


Smärtan gör att man känner att man lever. Gång på gång säger man till sig själv: Jag vill aldrig sjunka så djupt igen, jag vill inte dit mer. Men nästa gång då känns det som om du aldrig har varit med om något värre, det tar slut nu. Men det gör det såklart inte. Det tar inte slut.Aldrig någonsin.

Men skulle du vilja veta vad som finns bakom varje låst dörr? Veta åt vilket håll livet för dig? Alla tvära kast som leder dig till oväntade saker som kanske blir det bästa som hänt? Om du redan visste, vad skulle vitsen vara då?



Du gör mig så förvirrad men jag ska inte skriva något om det här, jag ska bara tänka tänka tänka och jag ska bli allt det jag vill, för jag vet att jag kan.



När känner såhär då tänker jag på fina saker jag har fått höra, till exempel:

När jag och min fd musiklärare höll på och fixade med en låt som jag hade skrivit, han sa till mig att när jag läser dina texter så känns det som om du har en uråldrig själ.

När pappa sa till mig att han tyckte att jag var stark, på många olika sätt.

När jag får höra från folk som jag tycker om att jag faktiskt kan hjälpa dem på något sätt om de mår dåligt, att de kan lita på mig, att jag betyder något för dem. Det gör mig så himla glad, att kunna veta att jag faktiskt gör något :)




Tvivla aldrig på att det finns hopp för det gör det alltid, så länge det finns liv finns det hopp. Och lev livet för du får bara ett försök. Gör det bästa av allt och lev varje sekund fullt ut, som oom den nästa skulle bli din sista.

Eminem – Not Afraid - Explicit Version

Michael Jackson Duet with Akon – Hold My Hand - Duet with Akon

John Lennon & George Harrison Tribute Band – Imagine

Mary J. Blige – One - Radio Edit

Gavin DeGraw – Chariot

R. Kelly – The World's Greatest - Radio Edit

Håkan Hellström – Jag vet vilken dy hon varit i

KRAAAM <3

Kommentarer
Postat av: Scullcandyphoto.blogg.se

Sv: Gumman, finns <3

2010-11-27 @ 20:37:06
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/
Postat av: sofia

<3

2010-11-28 @ 20:01:20
URL: http://sofiatojjjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0