Nu så har jag hoppat med Jorieke^^ Det gi...

Nu så har jag hoppat med Jorieke^^ Det gick kanske inte så jävla bra, men betydligt bättre än hos Marina då hon bara skenade runt. Hon är 9 år gammal, men beter sig som en 5 åring. Hon var riden i 1,5 år innan jag fick henne, av en dressyrtränare som äger halva numera. Jag har snart haft henne i 3 år, hon var inte hoppad innan alls så allt har hon lärt sig här. Nu så går hon LB(1m), men under tiden jag har haft henne har hon brutit griffelbenet på höger bakben 2ggr, i vilket fall, utan den senaste skadan hade hon säkert varit etablerad i LA(110cm), men jag hoppas att vi ska starta några LAer i år. Sommaren/hösten 2009 tyckte jag att det lossnade lite för oss och började gå bättre, så det var riktigt synd med skadan. Vi tänkte ju redan från början att jag skulle rida sm på henne och sedan sälja henne när jag är 18. Hon är en väldigt knepig häst, men jag hoppas att hon ska bli bra, kapaciteten finns då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0