Fullt upp

Jag har inte bloggat på några dar, haft fullt upp:D

Sen i torsdags eftermiddag tills nu ikväll har jag varit med bästaste Linnea<3
Allt började med att vi var på körskolan med Hampus och Cattiz, vi går på samma moppekurs asså:)
Efter kursen gick jag, Linnea och Cattiz och åt hamburgare och kollade på konstiga människor. Det finns jävligt många sådana kan jag säga:o Sen skulle vi ta bussen hem och så regna det och så fick vi vänta en bra stund.

Cattiz jobbade som lektant på Marinas ridläger och jag skulle dit och hoppa Totte och Bella (vi skulle egentligen åkt till clearrounden på Tjörns RK, men vi hoppade hemma istället), och Linnea ville hänga på dit så jag plockade upp henne med moppen när jag körde dit^^ Det gick bra med båda hästarna, vi red fram och småhoppade lite inomhus och sen hoppade vi bana ute. Totte lekte rodeo och han gick knappt att fånga på bild men tror Linnea har några som inte ser riktigt kloka ut haha;) Bella gick fint men hon var fortfarande stel i högersidan och tyckte det blåa vågolanket var superläskigt!!! Men man kan inte begära så mycket, hon är nästan inte hoppad och inte så gammal, man ska vara nöjd med det som går bra istället.

Sen skulle jag köra hem Linnea och på vägen skulle vi ge hennes hästar vatten (hon har dem nära Marina). När vi åkte dit kom vi på att Linnea kunde sova hos mig, utomordentligt bra idé! Så hon ringde sin mamma och kollade så det var okej, och så körde vi förbi tappen och plockade upp lite nödkost: ostbollar, chips och fanta exotic<3 Vi var oxå förbi mitt stall och kvällsfodrade och fixade vatten, lille Romario fick vara ute på natten och han blev såååå lycklig!!<3

Vi drog hem till mitt place och åt våfflor med glass och honung, fy faan vad gott:o Vi har typ inga filmer hemma och våran tv är hel paj, så vi snodde helt utan rädsla Lisas(syster) dator och kollade på "Mamma Mia" Beväpnade med chips, ostbollar och fanta OFC!!;)

Båda vaknade typ vid halv 8, men jag gick upp vid 9. Duktig var jag och diskade minsann^^ Sen försökte jag väcka Linnea men det gick inte så bra så jag tog moppen till stallet och fyllde på vatten och tog på Romario hans *älskade* eksemtäcke. När jag var tillbaka försökte jag väcka Linnea igen, det gick inte heller så bra, så jag åt frukost och gick ut i solen och stekte:)

Klockan 12 gick hon upp. ÄNTLIGEN hahaha;D Hon åt en macka och så moppade vi till stallet:) Jorieke fick vila sig, hon motionerar redan alldeles för mycket i sin hage den smarta hästen... Så vi red Romario och Shirley på ängen och bytte hästar efter halv typ^^ Romario var superpigg och Shirley ganska seg, kan ha berott på värmen hehe.. Vi fyllde massa vatten och spolade av hästarna, sedan åkte vi till Marina för att kolla lite grann när ridlägerbarnen hade uppvisning. Vi tröttnade ganska fort och hämtade Linneas häst på betet och promenerade till deras stall med hon. Vi provade sadlar och sånt så det tog en stund^^ Jag gick med henne när hon red bort till Marinas ridhus, och jag ledde ibland bara för att det inte skulle gå så himla fort hahaha;) När vi kom dit gick jag upp till stallet och gjorde iordning Totte, så höll Linnea honom medan jag red Mina. Hon kändes väldigt konstig och jag ska hjälpa till med henne några dagar i veckan, tror inte hon kan så mycket så det blir till att börja om från början. Jag red först Totte och sedan Bella på ungefär samma sätt, lugn och avslappnat trav i låg form och galopp i fältsits. Totte var bara lite busig idag, och att han muppar runt så mycket har väl att göra med att han inte rids så mycket just nu. Bella var jättefin, allt som allt har jag ridit henne 4 gånger och den senaste veckan 3 gånger. Hon har blivit så himla fin redan känns det som:)

Linnea red hem sin bushäst och hämtade min moppe vid hagen och körde till Marina. Hennes mamma åkte efter henne med bilen nästan hela vägen- HAHAHA XD Neshj hon är ganska duktig på att köra faktiskt:D Vi åkte tillbaka mot Kållekärr och Linnea tankade åt mig, duktiga människan, sånt är juh svårt:o Så åt vi middag hemma hos Linnea, lax och potatis, jajamen! Pappa hade varit och hämtat hösilage och behövde hjälp med att stapla balar så vi moppade vidare till mitt stall och fixade det. Slutdestination Linneas farmor och farfar som bor nästan grannar med mig:) Vi fixade med hennes moppe som hon inte får köra än det lilla barnet och så körde vi till fotbollsplan och övade att köra mellan koner och sånt^^ Sen tvättade vi mopparna och jag stack nog hem vid halv elva.

När jag kom hem la jag mig på soffan och softade framför dåliga tv-program med restarna av ostbollar, chips och läsk;)<3 Och nu har jag suttit vid datan jättelänge haha, dags att sova snart hehe?^^

Aja imorn ska jag rida mina egna hästar, Totte och Bella hos Marina och så Mina(Linneas häst), för hon skulle åka på tävling med en tjej:P

Vill bara säga att det har varit jättekul dagar och att du är BÄST Linnea:D<3<3<3

Kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0