Det finns mycket jag vill kunna göra och ...

Det finns mycket jag vill kunna göra och mycket jag vill uppleva. Men det är så mycket jag inte klarar av, som person är jag begränsad. Jag vill vara stark och fri, jag vill vara nöjd med det jag har och vad jag är. Jag vill känna mig stolt över mig själv, mina åsikter, vad jag gör. Jag vill leva i nuet och kunna ha roligt utan en tanke på att det finns en morgondag. Kan en människa vara trasig och hel på samma gång? Kan man vara lycklig och sorgsen i samma stund? Monstret som hotar att dra ner mig i djupet låter mig aldrig gå. En anledning till att jag lyssnar så mycket på musik är att stänga tankarna ute. När jag får panik drar jag upp volymen och med musik dunkandes i öronen sitter jag bara och försöker andas. Ibland når istället överväldigande känslor mig, som jag inte kan förklara eller hantera. Såna stunder känns det befriande att gråta. En dag kanske jag blir fri. Kanske är jag förlorad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0