Fjortisar

Missförstå mig inte nu, jag har många vänner som är lite "fjortis", kärlek till er:) Fjortisar är människor man tycker är skabbiga, fejkade, blåsta och allmänt överdrivna. Det är dom du snackar skit om med dina egna kompisar. Fjortisar super, knarkar och har sex. Det är vad dom pysslar med på min skola i alla fall....Det underliga är att när en fjortisflock går förbi dig i korridoren så känner du dig bara ful och fel, trots att du inte alls vill ha deras kläder, deras smink eller deras hår. Du vill inte heller ha deras blåsta hjärna. Och du vill framför allt inte framstå som en liten hora. Du vill inte umgås med deras konstiga vänner eller supa och knulla runt. Men endå känner du såhär. Min teori är att fjortisarna tar sig själva för givet. De äger allt som kommer i deras väg, samtidigt som de är så osäkra att de måste gömma sig bakom en fjortisridå där alla ser likadana ut, istället för att ha en egen stil och hitta sig själva. Du borde också ta dig själv mer för givet, du är smart och snygg. Varför kan inte du också få ta lite plats? Om ingen är beredd att ge dig utrymme, får du skaffa det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0